fredag 11 september 2015

Mina tårtor - Skolavslutning

Min äldsta systerson slutade ettan på vårterminen. Första skolavslutningen krävde naturligtvis en tårta! Hans absoluta favoritfärg har varit rosa väldigt, väldigt länge så färgen var redan given. Resten av designen syns det kanske vad jag tog inspiration av...


Vaniljbottnar, fylld med lemoncurdgrädde, jordgubbsmousse och skivade jordgubbar, spacklad med vaniljsmörkräm och täckt med marängsmörkräm på sidorna och sockerpasta blandat med gumpaste på toppen. Jag tänkte först skriva hans namn på tårtan, men i och med att hans lillebror hade avslutning på förskolan också ville jag att tårtan åtminstone lite skulle fira sommaren och inte bara skolavslutning.


Jag gjorde bottnarna i långpanna och tårtan var verkligen gigantisk. Den räckte till många!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar