torsdag 19 november 2015

931114

I onsdags kom min klass (och deras respektive) hem till mig för att fira min och en klasskompis Agnes födelsedag i efterskott. Vi fyller nämligen år på samma dag och är till och med födda samma år. Ganska otroligt med tanke på att vi är en väldigt liten klass, bara fem återstår nu!


Det var ljusa bottnar, fylld med mjölkchokladfluff och hallonmousse, täckt med marängsmörkräm med hallon och dekorerad med choklad.


Av flera anledningar ville jag inte göra en täckt tårta, alltså med marsipan eller liknande. Därför gjorde jag samma spritsteknik som jag använde mig av på min mammas tårta för några år sedan. Jag hade velat göra det med en slät spritstyll, men det kom jag på för sent för att hinna skaffa någon. Jag blev ändå nöjd, mycket för att tårtan var så hög och rak att spritsningen verkligen kom till sin rätt.


Ovanpå tårtan skrev jag Agnes och mitt födelsedatum i choklad. Det är första gången jag fick tillfälle att använda mig av den chokladsprits som jag fick av mamma förra året. Den funkade fint och jag ska försöka använda den mer!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar