fredag 22 januari 2016

Fluff

Som jag nämnde i föregående inlägg om fyllningar så är ett enkelt sätt att göra fyllning att göra så kallat fluff. Viktigast att tänka på tycker jag när man gör fluff är att ha mycket tid till godo. Blandningen behöver stå kallt länge och kommer att skära sig om man är för snabb. Det finns mängder av beskrivningar av hur du kan göra fluff, vilken mängd smaksättare du bör ha i och tips på vilka smaker som går att göra. Jag lägger mest upp min beskrivning här för att sprida till min omgivning och att samla alla mina recept på en plats!

Fluff
Ett lager i en normalstor tårta

Ca 3 dl grädde
Godis eller choklad

Gör så här:

1. Värm försiktigt upp grädden i en kastrull under omrörning. Den ska inte koka.

2. Ta av kastrullen från värmen och lägg ner godiset. Om det är stora godisbitar kan du med fördel dela dem. Om du har gelégodis av någon typ, så ta ej för mycket för då kommer blandningen bli för fast.

3. Blanda tills godisarna är helt smälta.

4. Ställ i kylen i några timmar, gärna över natten.

5. Vispa upp blandningen som vanlig grädde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar