söndag 12 juni 2016

Fetaoströra

Som jag sade i inlägget om laxburgare så har jag ett recept på  en otroligt god fetaoströra. Jag fick receptet från början från min syster Annsofi och det gör att det inte finns så exakta mängder. Jag ska försöka ge ett recept i alla fall, men det viktigaste är att smaka av.


Fetaoströra
3-4 personer

1 paket fetaost
Creme fraiche
½ rödlök
½ lime
Salt
Peppar

Gör så här:

1. Skär fetaosten i tärningar. Beroende på vad såsen ska användas till så kan det vara lämpligt att skära i mindre bitar. Lägg osten i en skål.

2. Tillsätt creme fraiche och blanda om. Det ska inte bli för mycket creme fraiche, så tillsätt lite i taget tills det är en kladdig röra.

3. Hacka rödlöken mycket fint och tillsätt till röran.

4. Kläm ur limesaften och krydda. Smaka av och tillsätt eventuellt mer av smaksättarna.

Röran är extra god till grillat men funkar till många olika former av kött, fisk och fågel. Prova dig fram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar