torsdag 28 juli 2016

Åsa och Johan: Quilt


Nästa av Åsas och Johans bröllopstårtor blir denna i guld och vitt. Det här blev den enda tårtan utn något av den mörkgröna färgen, men jag kände att det inte passade in med designen.


Från början var det tänkt att det enbart skulle vara loggan ovanpå tårtan. Jag hade dock gjort rosen med guldkant som en provblomma utifall det var så brudparet ville ha på rostårtan. När de beslutade att de hellre ville ha de glittriga hade jag inte hjärta att inte använda denna då jag tyckte den blev så bra. Loggan blev tyvärr fuktig i kylskåpet och blev då mjuk igen. Det var fullt sjå att få den att stå upp för bilderna både när jag fotade och bröllopsfotografen.


På sidan var det quiltat och det var en av de första tekniker som vi bestämde skulle vara med på tårtorna då Åsa fastnat för det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar