lördag 21 april 2018

Manfreds bil- och båttårta


Ojojoj, har nog aldrig varit så här sen med att lägga upp en tårta förut. I oktober gjorde jag min systerson Manfreds födelsedagstårta. Han hade stooooora planer för vad jag skulle göra för tårta:


Jag fick dock skala ner planerna liiiiite i och med tidspress. Min syster bor inte i samma stad som mig, vilket gör att jag måste göra tårtor jag hinner med när jag väl kommit fram till dem. I vanliga fall brukar jag vara väldigt noga med att allt på mina tårtor ska vara ätbart, speciellt om det är till barn. I det här fallet struntade jag dock i det eftersom jag kände att Manfred skulle uppskatta att få några bilar mer än han skulle vilja äta dekorationerna. 


Tårtan bestod av vaniljbottnar, fyllda med vit chokladmousse och hallonmousse, täckt med chokladgrädde och dekorerad med ballerina kladdkake-kross, chokladfingrar, en hallonrem, pyntgelé, gumpaste och leksaksbilar och en båt. 



Manfred blev och då är jag också nöjd!

1 kommentar:

  1. Just det, den blev lyckad och mycket uppskattad den också. 👍😊

    SvaraRadera