lördag 21 april 2018

Marmorerad tårta


På senaste tiden har jag varit stressad på jobbet och haft rätt mycket migrän. Tur är det då att jag har fina kollegor som tar hand om mig, ställer upp och alltid stöttar mig. En av mina kollegor, Moa, är otroligt duktig på detta och tar hand om alla; både elever och personal. Hon sitter dock sällan stilla själv och har alltid något att göra. För att visa min uppskattning för allt hon gör så bakade jag i helgen en tårta till henne.


Tårtan bestod av vanilj- och kardemummabottnar fuktade med hallonsaft, fyllda med hallonmousse och färska hallon samt chokladfluff och oreo-bitar, spacklad med vaniljsmörkräm, täckt med marsipan och dekorerad med gumpaste och ätbar silverfärg.


Dekorationerna är överblivna från andra tårtbak och jag valde sedan grönt och blått som färger för marmoreringen för att komplettera dem till en vårig färgskala. Jag målade med silverfärg för att förstärka ränderna i marmoreringen.


2 kommentarer:

  1. Den blev fin. Jag förstår att hon blev glad. Det låter som en god kombo också. 👏👍

    SvaraRadera