torsdag 27 april 2017

Musiktårta


Den här veckan har varit otroligt stressig. Det var första veckan tillbaka på jobbet från påskolovet och så har jag en massa huvudvärk... Ändå lyckades jag få ihop en tårta. Det här är min tredje tårta på musiktema. Den första var till Joakim, den andra till hans kompis Mattias, och den här var till hans arbetslaget på skolan han haft praktik på. Han har just avslutat sin verksamhetsförlagda del av utbildningen där och ville bjuda på något som avslutning.


Tårtan bestod av vaniljbottnar, fyllda med hallonmousse och mjölkchokladfluff, spacklad med vaniljsmörkräm, täckt med sugarpaste och dekorerad med gumpaste.


Joakim och jag bollade en hel del idéer innan vi landade på denna tårta. Tillslut blev det med modellering på toppen i och med att jag då kunde förbereda under lovet istället för att vara tvungen att göra all dekorering när tårtan var klar. Dessutom ville Joakim väldigt gärna ha samma typ av trämelering som var på hans bastårta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar