torsdag 3 september 2015

Mina tårtor - Annsofis rosa och gula

Vid nästa besök hos min syster Åsa, där jag gjorde hennes svärmors tårta, så gjorde jag en tårta till min andra syster Annsofi som fyllde år under besöket. Åsa tyckte att jag skulle basera tårtan på våren och på Annsofis söners favoritfärger - rosa och gul. Det blev till slut en tårta med blommor i mängder, både modellerade och målade.



Jag kommer inte alls ihåg vad jag hade i denna tårta, och lade inte heller upp den på facebook så har inga anteckningar därifrån. Men den är i alla fall täckt med sockerpasta och dekorerad med gumpaste. Blommorna på sidan är målade med pastafärg utblandat med någon droppe alkohol.



Min äldsta systerson var väldigt nyfiken på hela processen och hade mycket frågor om varför jag gjorde si eller så. Det ska nog bli en liten tårtbakare av honom också!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar