söndag 11 december 2016

Mass Effect

Igår fyllde min sambo Joakim år. Han ville i år ha en tårta utifrån spelet Mass Effect.


Tårtan bestod av vaniljbottnar, fylld med choklad- och kaffemousse, vit chokladmousse och nutella, spacklad med vaniljsmörkräm, täckt med marsipan och dekorerad med gumpaste. Precis som förra året en väldigt chokladig tårta!


Joakim var snäll nog att föreslå en väldigt enkel design eftersom jag har varit rätt slut på kvällarna sedan jag började jobba. Förra året pratade han först om att jag skulle göra en Reaper från spelet... Vilket jag bara skrattade åt. I år blev förslaget istället loggan för elitgruppen N7.



Den svarta marsipanen jag hade hemma hade tyvärr blivit ganska stel. Det krävdes mycket jobb för att få den kavelbar, och när jag täckt tårtan såg jag att den fortfarande inte var helt slät.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar