måndag 6 juni 2016

Examen

I lördags tog jag min lärarexamen. Fyra år av studier är nu avklarade och jag är äntligen en lärare för årskurserna 4-6. Till firandet var jag ju naturligtvis tvungen att göra en tårta.


Det fick bli somriga smaker. Tårtan bestod därför av vaniljbottnar, fylld med limecurdgrädde och jordgubbsmousse, spacklad med vaniljsmörkräm, täckt med marängsmörkräm och dekorerad med chokladdoppade jordgubbar.


Jag valde att göra en teknik jag hade gjort förut, på mammas mors dags-tårta för något år sedan, i och med att jag hade massor med annat att göra inför firandet. Färgerna fick reflektera innehållet - jordgubb och lime.


Jag tyckte smakerna blev goda, men jag får nog vänta lite längre in på sommaren innan jag kan få till en jordgubbsmousse med lite starkare smak.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar